Asset Publisher Asset Publisher

Zurück

Obiekty edukacyjne

Obiekty edukacyjne

W  edukacji przyrodniczo – leśnej na terenie jednostek wchodzących w skład RDLP w Katowicach wykorzystywano następujące obiekty edukacyjne:

 

 

Lp.

Obiekt

Ogółem na terenie RDLP

1.

Ośrodek edukacji leśnej

5

2.

Izba edukacji leśnej

35

3.

Leśna wiata edukacyjna (=zielona klasa)

59

4.

Leśna ścieżka edukacyjna (=dydaktyczna)

109

5.

Punkt (powierzchnia) edukacji leśnej

razem:

137

w tym:

 

a) szkółka leśna

26

 

b) drzewostan (uprawa, nasienny, ochronny)

39

 

c) obiekt małej retencji

33

 

d) inny (trasa dydaktyczna bez oznakowania, wieża p.poż., wyłuszczarnia)

39

6.

Inne obiekty

razem:

375

w tym:

 

a) rezerwat przyrody

78

 

b) ogród, park dendrologiczny

20

 

c) obiekty kultury, tradycji

47

 

d) inny (np. zagroda dzików, pomniki przyrody, brama informacyjna)

230


Asset Publisher Asset Publisher

Zurück

Stan Posiadania

Stan Posiadania

KARTA INFORMACYJNA
Wydział: Zarządzania Zasobami Leśnymi

Sprawa: Zezwolenie na wyłączenie Gruntów leśnych z produkcji

 

Adres miejsca do przesłania lub złożenia dokumentów:

ul. św. Huberta 43/45

40-543 Katowice

Kancelaria  (parter – p. 106)
tel. 32-609-45-00
e-mail: sekretariat@katowice.lasy.gov.pl

 

Godziny pracy Kancelarii:

Poniedziałek - piątek: 7 00 – 15 00

 

Wymagane dokumenty (do dostarczenia pocztą lub osobiście, w formie papierowej):

 

1) Wniosek z adresem, informacją o numerze PESEL lub NIP wnioskodawcy oraz klauzulami
o przetwarzaniu danych osobowych i możliwości zapoznania z dokumentacją (wzór do pobrania
tutaj);

2) Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy lub
w przypadku braku obowiązującego planu, ostateczną decyzję o warunkach zabudowy uzgodnioną z RDLP w oryginałach lub kserokopiach potwierdzonych za zgodność 
z oryginałem przez organ, który go wydał, notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym;

3) Projekt zagospodarowania działki z zaznaczonymi na mapie granicami użytków
z bilansem powierzchni leśnej do wyłączenia w rozbiciu na działki ewidencyjne i pododdziały leśne, sporządzony przez osobę uprawnioną (konieczny, jeśli wyłączeniu nie podlega całość gruntów leśnych na działce); Kontur wnioskowanej powierzchni musi być zwarty oraz jednoznacznie i wyraźnie oznaczony;

4) Mapa ewidencyjna z wypisem z rejestru gruntów (z kategorią użytków na wnioskowanej działce) w oryginale lub odpisie;

5) Dokument potwierdzający prawo władania gruntem (np. akt notarialny, umowa lub zgoda na wyłączenie); w przypadku współwłasności działki  - zgodę współwłaścicieli na wyłączenie gruntu
z produkcji leśnej;

6) Wypis z uproszczonego planu urządzenia lasu (zawierający informację o typie siedliskowym lasu, składzie gatunkowym drzewostanu z udziałami, jego wieku, bonitacji wzrostowej, zadrzewieniu) lub
w przypadku jego braku opis taksacyjny sporządzony przez osobę uprawnioną;

7) Informację na temat ochronności lasu wydaną przez właściwego terytorialnie starostę (wzór do pobrania tutaj);

8) W odniesieniu do nietrwałego wyłączenia gruntów leśnych z produkcji decyzja właściwego miejscowo starosty, nakładająca na Wnioskodawcę obowiązek rekultywacji gruntów (w formie oryginału lub odpisu). W przypadkach, gdy ustalony został mieszany kierunek rekultywacji (np. leśny
i wodny), do decyzji należy załączyć projekt rekultywacji bądź inny dokument organu wydającego decyzję wskazujący, jaki kierunek rekultywacji ustalony został dla wnioskowanego gruntu;

9) Inne dokumenty i oświadczenia (np. kopie dokumentacji projektowej, koncesje na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie - w oryginale lub odpisie, zezwolenia na prowadzenie określonej działalności na gruncie). Koncesja jest niezbędna do wyłączenia gruntów z przeznaczeniem na działalność górniczą i wydobywczą;

10) Dokument potwierdzający prawo do reprezentowania firmy (np. wypis z ewidencji działalności gospodarczej, KRS, pełnomocnictwo, itd.).

Jeśli grunty należą do Skarbu Państwa (w tym w zarządzie Lasów Państwowych), to dodatkowo niezbędne są:

1) Wypis z planu urządzenia lasu;

2) Mapa gospodarcza z wkreśloną inwestycją;

3) Kserokopia zgody właściwego ministra na przeznaczenie gruntów leśnych na cele nieleśne
i nierolnicze w mpzp.

Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów - po ich weryfikacji w urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej. 

Opłaty:

1) Opłaty ustalane indywidulanie w każdej decyzji na podstawie art. 12 ustawy
o ochronie gruntów rolnych i leśnych i rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie jednorazowego odszkodowania za przedwczesny wyrąb drzewostanu.

Zwolnieniu z opłat podlegają grunty wyłączane na cele budownictwa mieszkaniowego
o powierzchni wyłączenia do 500 m2 w przypadku budynku jednorodzinnego i do 200 m2 na każdy lokal mieszkalny w przypadku budynku wielorodzinnego.

2) Nie podlega opłacie skarbowej.

Termin załatwienia sprawy:

Z zachowaniem terminów przewidzianych przez Kodeks postepowania administracyjnego.

Podstawa prawna:

1) Ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (tekst jedn. w Dz. U.
z 2017 r.  poz. 1161 ze zm.)

2) Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn. w Dz. U. z 2018 r. poz. 2129 ze zm.).

3) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie jednorazowego odszkodowania za przedwczesny wyrąb drzewostanu (Dz. U. z 2002 r. nr 99, poz. 905).

4) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. z 2012 r., poz. 1302).

5) Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U.
z 2018 r., poz. 2096 ze zm.).

Inne informacje dla klientów:

1) Decyzja może zostać wydana na wniosek właściciela nieruchomości, każdego ze współwłaścicieli po uzyskaniu zgody pozostałych współwłaścicieli lub osoby trzeciej z pisemnym pełnomocnictwem właścicieli lub posiadającej prawo do władania nieruchomością.

2) Pełnomocnictwo takie nie musi być potwierdzone notarialnie, ale musi zawierać informacje:

 - dane właściciela nieruchomości (osoby upoważniającej): imię, nazwisko, dane identyfikacyjne - dokumentu tożsamości oraz PESEL,

- dane osoby upoważnianej: imię, nazwisko, dane identyfikacyjne dokumentu tożsamości,

- zakres pełnomocnictwa wraz z podaniem danych nieruchomości (nr działki, obr. ewidencyjny, gmina).

Opłata skarbowa za pełnomocnictwa/upoważnienie: 17 zł

Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej należy dokonywać:

- w kasie Urzędu Miasta Katowice, ul. Pocztowa 5
poniedziałek  7.30 - 17.00
wtorek, środa, czwartek, piątek  7.30 - 15.30  

lub

- przelewem na konto Urzędu Miasta Katowice

PKO BP S.A. nr 52 1020 2313 2672 0211 1111 1111 

Uwaga:  zwolnienie z opłaty skarbowej za dokument :

- poświadczony notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniający do odbioru dokumentów,

- wydany małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych: 

Administratorem danych osobowych jest: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Katowicach, adres: 40-543 Katowice, ul. św. Huberta 43/45, REGON: 272537539, strona internetowa: www.katowice.lasy.gov.pl, poczta elektroniczna: sekretariat@katowice.lasy.gov.pl.

Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Katowicach wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych. Kontakt do Inspektora Danych Osobowych: iod.rdlp@katowice.lasy.gov.pl

Dane osobowe przetwarzane są w prawnie uzasadnionym celu - prowadzenia postępowania administracyjnego na podstawie art. 6 ust 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), dziennik Urzędowy UE L119/1, 04/05/2016 [RODO].

Dane mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach, podmiotom udzielającym jej wsparcia na zasadzie zleconych usług
i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia oraz podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do wykonania obowiązujących przepisów prawa (zgodnie z kategorią archiwalną określoną w instrukcji kancelaryjnej PGL LP).

Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO.

Podanie danych jest wymogiem ustawowym i osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania, co jest niezbędne do realizacji powyższego celu.

Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Obowiązuje od  22.03.2019 r.